torsdag 29 april 2010

Face it! This is me.


Insåg just att det inte blev något blogginlägg igår eller ens idag.
På grund av att jag har krav på mig själv över vad jag vill lägga upp.
Jag tyckte att det hade varit lite mycket foton på senaste tiden.
”Det borde läggas upp ett inlägg om inredning nu” tänkte jag.
& sen tog det stopp...

Jag känner att det borde vara lustfyllt & att bloggen inte ska ha några regler eller måsten.
Varför inte bara lägga upp det jag känner för?
Inga krav ingen kvot att fylla utan bara ”gört.”
Ska det vara så svårt?
Nej det borde det inta vara.
Eftersom jag är inrednings intresserad kommer nog ”inredningskvoten” att fyllas ändå...

Oj! Där kom ändå ett litet krav på mig själv.
Måste kunna släppa lite på kraven på mig själv.
Har insätt att jag har dålig självkänsla, men säg det inte till nån.
Terapi av något slag skulle kanske vara en lösning?
Jag kanske kan vaska fram: Vem sara ÄR? på bloggen.
En ny kategori på bloggen blir det(!), där jag kan skriva lite om det som rör sig i mitt huvud. (Typ som detta inlägg. ”Dagboksinlägg”
(& syftet är att jag ska hitta mig + att nån annan kanske får hjälp på traven).)

Tror det blir en superbra dag imorgon.
Ska bland annat luncha med Lisa, det ser jag fram emot.
Kanske blir det en brasa oxå man vet aldrig...

2 kommentarer:

  1. OM du känner att du vill bättra på din självkänsla kan du läsa Mia Törnblom "Mer självkänsla nu"Den rekomenderar jag!
    Annars kan du bara göra en "Jag är bra bok" Då skriver du först saker som du tycker att duy gjort bra under dagen inte typ "jag målade en fin bild" utan mer"jag var snäll mot Johan idag för jag lät honom ta den sista glassen" Eller "jag är bra på att lyssna på folk" och "Jag är omtänksamm" och sen skriver du Allt som du är tacksam över tex"Tack för att jag har mat på bordet"eller "Tack för min familj finns och stöttar mig" osv. Och sist skriver du Allt som du vill ha hjälp med tex. "Hjälp mig bli en bättre människa" eller "hjälp mig vara glad i morgon" osv. Så skriver du det i lite mer än 3 månader efter det kan du komma till mig och få yterligare instruktioner! =) Annars är det skit bra att bara skriva dagbok det gör jag fortfarande och det är till jäkligt stor hjälp! :) Lycka till puss

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Det låter ju kanon smart. =)

    SvaraRadera