tisdag 21 april 2009

32 kvadratmeter

Ni kommer väl ihåg min golvspaning? =)
Jag har nu räknat ut att det blir 32 kvadratmeter golv vi behöver.
Och jag gillar valnöt bäst =)
Men jag läste på Kährs hemsida att Valnöt ljusnar till guld brunt
Då funderar jag lite på hur det skulle funka eftersom jag vill ha ganska mörkt golv.

Jag hittade då ett träslag som heter Merbu, som är lite hårdare än valnöt.
När Kährs beskriver färg-förändringen för Merbu,
"går från gult till orangebrun men mörknar till rödbrunt eller brunt.."
känns "slutfärgen" bättre men jag vill ju inte lägga ett gult golv.

Och jag tycker att Valnöt har så fina ådringar..

Får lova att prata lite med Johan o se vad han säger oxå.
Har tänkt ta kontakt med en återförsäljare och snacka lite..
Men dyrt blir det nog vad jag än väljer..
Jag trodde inte att rummet var 32 kvadratmeter =)

3 kommentarer: